Polityka prywatności Drukuj
Szanowni Państwo,
- Administratorem Państwa danych osobowych jest: Wojewódzki Ośrodek Medycyny Pracy Centrum Profilaktyczno – Lecznicze w Lublinie, ul. Nałęczowska 27, 20-701 Lublin,
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych - Adrian Dziura, z którym można się kontaktować pisemnie, za pomocą poczty elektronicznej: iod@womp.lublin.pl
- W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przysługuje Państwu prawo do:
-
żądania od Administratora dostępu do Pani/Pana danych osobowych,
-
żądania od Administratora sprostowania Pani/Pana danych osobowych,
-
żądania od Administratora usunięcia Pani/Pana danych osobowych,
-
żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania Pani/Pana danych osobowych,
-
wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/pana danych osobowych, zgodnie z treścią art. 21 ust. 1 RODO,
-
przenoszenia Pani/Pana danych osobowych,
-
wniesienia skargi do organu nadzorczego.
- Dane będą przetwarzane w celu prowadzenia przez Administratora działalności Leczniczej, w szczególności w celu świadczenia usług medycznych oraz prowadzenia wymaganej przepisami prawa dokumentacji medycznej
- podanie danych jest dobrowolne, jednakże ich niepodanie będzie skutkowało niemożnością wykonania usługi medycznej.
-
Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych w zakresie prowadzenia działalności leczniczej, w tym także prowadzenia dokumentacji medycznej, jest art.6 ust.1 lit.
c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE2016/679 z 27.04.2016r w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE — dalej RODO,
w zw. z przepisami ustawy z dnia 15.04.2011r o działalności leczniczej oraz ustawy
z 6.11.2008r o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Przetwarzanie danych odbywa się również na podstawie art. 9 ust. 2 lit h) RODO w związku z art. 6 i 11 ustawy o służbie medycyny pracy. Podstawą przetwarzania danych w zakresie, jaki jest niezbędny dla ochrony żywotnych interesów pacjenta, może być również art. 6. Ust1 lit. d RODO. W zakresie, w jakim przetwarzane dane obejmują dane szczególnych kategorii, podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 9 ust. 2 lit. c i h RODO. Tym samym, w zakresie, w jakim przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi, podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust.1lit. e RODO. Jednocześnie, w celu szybkiej i sprawnej komunikacji oraz dla potrzeb realizacji zadań w związku z udzielaniem świadczeń usług medycznych oraz prowadzenia wymaganej przepisami prawa dokumentacji medycznej (na podstawie zgody udzielonej zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO) - podanie danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania nie będzie możliwe zrealizowanie ww. celu. Na podstawie zgody będzie przetwarzany numer telefonu, e-mail, wizerunek.
- Odbiorcami danych osobowych są: NFZ, zakłady Państwa pracy, podmioty prowadzące serwis i dostarczające oprogramowanie, archiwum państwowe, podmioty upoważnione do otrzymywania danych osobowych z mocy prawa itp.
- Państwa dane osobowe nie będą przekazane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub organizacji międzynarodowej
- Administrator będzie stosował wobec Państwa zautomatyzowane podejmowanie decyzji w tym profilowanie, polegające na korzystaniu z systemu zapisów online na wizyty lekarskie. Konsekwencją stosowanego profilowania będzie uzyskanie odpowiedniego statusu terminu przyjęcia do lekarza (np. przypadek „stabilny" lub „pilny").
- Dane osobowe zawarte w dokumentacji medycznej będą przetwarzane zgodnie z wymogami art. 29 ust. 1 ustawy z 6.11.2018 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, tj. przez okres 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu, z wyjątkiem:
-
dokumentacji medycznej w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia, która będzie przechowywana przez 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu,
-
dokumentacji medycznej zawierającej dane niezbędne do monitorowania losów krwi i jej składników, która będzie przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu,
-
zdjęć rentgenowskich przechowywanych poza dokumentacją, które będą przechowywane przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano wykonano zdjęcie,
-
skierowań na badania, lub zleceń lekarza, które będą przechowywane przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym udzielono świadczenia medycznego będącego przedmiotem skierowania, lub zlecenia lekarza, a w przypadku, gdy świadczenie nie zostało udzielone z powodu niezgłoszenia się pacjenta w ustalonym terminie – przez okres 2 lat, chyba, że pacjent odebrał skierowanie.
-
Dokumentacji medycznej dotyczącej dzieci do ukończenia 2 roku życia, która będzie przechowywana przez okres 22 lat,
- Informujemy również, że Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym, lub umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.